2016. sze 28.

Azori-szigetek I.: Szervezünk-tervezünk

írta: varenka

2016 szeptember 5-16. tartott az idei nagy nyaralásunk, ami a Portugáliához tartozó Azori-szigetekre vezetett minket. Ez a szigetcsoport kilenc szigetből áll, mi viszont nem akartuk túlvállalni magunkat, és úgy döntöttünk, csak Sao Miguel szigetét látogatjuk meg. Ezen a szigeten található a főváros, Ponta Delgada, ez a legkönnyebben elérhető, és viszonylag nagy is, úgy éreztük, simán el tudunk itt tölteni egy hetet (mint kiderült, én akárhány hetet is el tudnék igazából).

Az utazásszervezésről:

Még tavasszal kitaláltuk, és a wizzair egyik 20%-os akciós napján meg is vettük a repjegyeket, de egyébként nem hiszem, hogy indokolt lenne 6 hónapra előre szervezni ide az utat. Egyre könnyebben elérhető célpont, Porto-ból és Lisszabonból is repülnek fapadosok (illetve valahonnan Angliából is azt hiszem), mi Lisszabonba mentünk Wizzair-el, onnan pedig Ryanair-el haladtunk tovább.

dsc_0037.JPG dsc_0074.JPG

Ha már Lisszabonban át kellett szállni, és oda este érkezik a Wizzair, tehát muszáj is ott aludni legalább egyet*, úgy döntöttünk, hogy akkor már kettőt aludjunk és legyen egy teljes napunk Lisszabon-nézésre is. A Ryanair pedig este repül, szóval igazából közel két napunk lett volna, ha sikerül Lisszabonban elsőre csomagmegőrzőt találnunk, de ezt majd később mesélném erol...

Sao Miguel-re tehát 9 éjszakánk maradt, és ennél sokkal kevesebbet nem is ajánlanék rá, ha a pihenés és mászkálás egyensúlyára vágytok. Az autóbérlés lényegében kötelező, de az autó legyen kicsi és agilis, olyan, amivel szeretnél folyton szűk szerpentineken vezetni és pici helyekre beparkolni. Egyébként lehet azt csinálni Sao Miguel-en, hogy megszálltok egy tengerparti szállodában és aztán minden nap beach - van olyan homokos strand, ahol ez a klasszik nyaralás tökéletesen kivitelezhető (csak ne számítsatok fehér homokra, mert itt inkább fekete), csak akkor egy csomó mindenről lemaradtok, ami egyébként csak 10 vagy 20 percre van kocsival.**

De tényleg, hát ott van 15 km-re az a termálforrás/vulkanikus eredetű tó/hegy/steak house (a megfelelő aláhúzandó), hát csak elmegyünk megnézni! Tavalyi nyaralásunkból kiindulva, idén tudatosan terveztünk pihenőnappal, amikor nem megyünk "messze" (értsd: 5 km-en belül maradunk, a messze=15-20km), mert amúgy hajlamosak vagyunk rá, hogy úgy érezzük, kihagyunk valami nagyon fontosat.***

Szóval stay tuned, a következő bejegyzésekben jönnek a részletesebb kalandok!

* Najó, bevállalósoknak nem feltétlenül, van kb 2 óra átszállni a Ryanair-re, de én ezt a manővert fapadossal nem javasolnám

** Hamar jelszavunkká vált, hogy "itt nincsenek nagy távolságok"

***A vízesést mondjuk ki is hagytuk, de legalább van miért visszamenni.